FAQ

Van waar komen de ski's die jullie verkopen?

Wij kopen op het einde van elk seizoen loten op bij verschillende skiwinkels in Frankrijk. De ski's komen meestal uit de verhuur of zijn ski's die tijdens een beperkte periode getest zijn geweest. Wij proberen steeds om enkel de meest recente modellen op te kopen om een zo kwalitatief mogelijk aanbod te bieden. Huurski's zijn over het algemeen tussen de 4-12 weken gebruikt geweest (afhankelijk van het model). 

Wat is de staat van de ski's?

De staat van de ski's varieert van zo goed als nieuw tot ski's die wat sporen van gebruik hebben op de topsheet (dit is enkel kosmetisch). De base wordt opnieuw vlak gemaakt waardoor er geen of zeer beperkte (ondiepe) oneffenheden te vinden zijn in de base. Sommige ski's (budget) kunnen wat meer beschadigingen hebben op de topsheert, maar dit heeft geen enkel effect op de prestaties van de ski.

Zijn de ski's gewaxt en geslepen?

Alle ski's worden voor verzending steeds gewaxt en geslepen en zijn dus meteen klaar voor gebruik.

Is er nog garantie op de ski's?

Op ons tweedehands materiaal is er geen garantie. Wel kan u steeds de ski's komen omruilen (of terugsturen) indien u toch niet tevreden zou zijn (zie hiervoor de pagina https://www.mountainlab.be/pages/klantengeluk )

Kan ik ook stokken krijgen?

We hebben ook een beperkte voorraad van nieuws skistokken. Zie hiervoor onze website op https://www.mountainlab.be/collections/skistokken.

Welke lengte van stokken moet ik kiezen?

Zie volgend blog artikel.

Welke lengte van ski moet ik kiezen?

Zie https://www.mountainlab.be/blogs/news/welke-lengte-van-skis-moet-ik-kiezen

Kan ik fotos van mijn specifieke ski krijgen?

Spijtig genoeg kunnen wij niet van elke individuele ski foto's nemen aangezien wij een grote voorraad ski's op stock hebben. De foto's op de website geven steeds een realistisch beeld weer van de aangeboden modellen. Wij bieden jouw gemoedsrust aan door jouw bestelde ski's terug te nemen indien ze toch niet aan jouw verwachtingen zouden voldoen. Zie hiervoor https://www.mountainlab.be/pages/klantengeluk

Wat als ik niet tevreden ben over de ski's?

Indien u toch niet tevreden zou zijn over de ski's, kan u ze steeds binnen de 15 dagen omruilen. U kan de ski's terugsturen of bij ons binnen brengen en wij vergoeden het aankoopbedrag steeds terug. Zie ook https://www.mountainlab.be/pages/klantengeluk

Kunnen jullie de ski afstellen op mijn skischoen?

Dit kan zeker, wij kunnen dit in ons atelier perfect regelen mits u dit bij uw bestelling meegeeft. 

Welke DIN instelling raden jullie aan?

DIN afstelling van de binding kan door ons uitgevoerd worden. Hiervoor hebben wij wel wat extra informatie nodig:

  • Man / Vrouw
  • Gewicht
  • Ski niveau
  • Skischoen maat (in mm)
  • Lengte

Welke stijgvellen moet ik kopen?

Voor het juiste advies van stijgevellen kan u best met ons contact opnemen. Wij geven jou het juiste advies zodat je de juiste stijgvellen kan bestellen die perfect bij jouw ski's passen. Stijgvellen kunnen ook op maat gesneden worden door ons indien u de ski's bij ons binnen brengt (gratis service). Wij kunnen dit spijtig genoeg niet vanop afstand, maar het zelf op maat snijden is redelijk makkelijk. 

Kan ik mijn ski's eerst testen / zien voor ik ze koop?

Ski's kan je zeker eerst zien in onze winkel juist buiten Leuven. Testen gaat spijtig genoeg niet aangezien wij nog geen kunstsneeuw piste in onze tuin hebben. 

Kan ik mijn ski's afhalen?

Ski's kunnen afgehaald worden in de winkel juist buiten Leuven.

Wat zijn de verzendkosten

Verzendkosten binnen België bedragen €4,99

Verzendkosten naar Nederland bedragen €9,99 (ski's) en €5 voor stijgvellen